Hoe daag ik mijn sterke leerlingen uit bij het werken met TALENT?

Je hebt het waarschijnlijk als leerkracht al meegemaakt. Je merkt dat een bepaalde leerling wel erg sterk is en door de themaleerstof heen vliegt of heel wat leerstof al onder de knie heeft. Je wilt aan de behoeften van deze leerling tegemoet komen en zoekt naar materialen om dit aan te pakken.

Taken zelfstandig werk

 

Voor de leerlingen die de themaleerstof voldoende onder de knie hebben, bieden we per thema de volgende drie taken aan:

 

  • Taak zelfstandig werk A werd uitgewerkt op het basisniveau.
  • Taak zelfstandig werk B werd uitgewerkt op een verhoogd niveau.
  • Taak zelfstandig werk C is gericht op spelling en op de transfer van spelling naar de dagelijkse schrijftaal.

 

Elke taak krijgt een verlengde instructie mee zodat leerlingen zelfstandig aan de slag kunnen.

Coöperatieve taaltaken

 

Voor erg taalsterke kinderen is er per thema één uitdagende coöperatieve geïntegreerde taaltaak. Deze taak neemt verschillende lestijden in. Op het einde van de taaltaak hebben de leerlingen een concreet product en volgt er een kort toonmoment.