Hoe vraag ik het rapport voor inspectie aan in iDiddit?

Aan het einde van elk schooljaar moet je het materiaal van een aantal leerlingen bewaren voor inspectiedoeleinden. Dat geldt ook voor het onlinelesmateriaal in iDiddit.

Ook al staat er niet meteen een inspectie gepland voor jouw school, toch moet je deze actie uitvoeren. Volg ons handige stappenplan hieronder.

Belangrijk! Vraag het rapport aan vóór 19 augustus.

Hoe vraag je als leerkracht een rapport voor de inspectie aan?

1 Ga via je 'Instellingen' in de balk bovenaan naar 'Rapport voor inspectie aanvragen'.

Doe dit voor elk van je Klassen in iDiddit.

Opgelet! Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf 24 juni.

2 In het volgende scherm selecteer je de gewenste leerlingen uit het dropdownmenu.

Normaal gezien moet je 2 leerlingen per studierichting aanduiden.

3 Onderaan selecteer je het mailadres van je ICT-coördinator of (Smartschool)beheerder.

Je vindt dit terug in een dropdownmenu. De info wordt automatisch gelinkt.

4 Klik vervolgens op 'Rapport aanvragen'.

In het overzicht nadien kun je er nog voor kiezen om je aanvraag te bewerken. Zodra je schooljaar gewijzigd is, kun je geen wijzigingen meer doen. Als het niet gelukt is, kun je het rapport opnieuw laten verzenden.

5 De ICT-coördinator of schoolbeheerder ontvangt vanaf 26 augustus een mail met daarin een link naar een zip-bestand.

In het zip-bestand zit een pdf van het verslag. Wat staat er in dat document?

  • De inhoudstafel van je methode
  • Een overzicht van alle markeringen en notities van de leerling in kwestie
  • Een overzicht van de oefeningen met daarbij de behaalde scores en ontvangen feedback van de leerling in kwestie

 

Goed om weten: We houden de data telkens 2 jaar bij.