Reken Maar! basis digitaal

  • Papier en digitaal in balans
  • Automatische differentiatie
  • Directe feedback
  • Live opvolgen van elke leerling
  • Permanente evaluatie tijdens elk lesmoment
  • Betere resultaten
Interesse? Laat hier je gegevens achter.

Reken Maar! basis digitaal

Reken Maar! basis digitaal staat voor lesgeven met de digitale invalshoek als basis. Het juiste evenwicht tussen digitaal en papier.
Dezelfde opbouw als Reken Maar! maar toch anders.
Met deze aanpak is er een permanente evaluatie en differentiatie tijdens de les.

De leerlingen maken oefeningen op hun niveau over de net geziene leerstof maar ook over de leerstof die ze reeds in vorige lessen geleerd hebben. Na de klassikale instructie werken ze meestal zelfstandig, ze moeten niet wachten op de andere leerlingen en ze krijgen gedifferentieerde oefeningen.
Leerlingen werken op hun laptop/computer wanneer het relevant is.

Als leerkracht kan je live de resultaten opvolgen en bijsturen daar waar nodig.

 

In de praktijk

Momenteel zijn er 60 scholen aan de slag met Reken Maar! basis digitaal. Een van deze scholen is de Antoniusschool in Sint- Antonius -Zoersel.
Juf Leen van het vijfde leerjaar is echt enthousiast.

In haar klas werkt het echt. Zowel zij als haar kinderen vinden rekenen leuker dan voordien. Juf Leen vindt dat ze nu echt differentieert!

Ontdek dit op de VAN IN-dagen

Mijn klas start elke dag enthousiast aan de rekenles sinds ik werk met Reken Maar Digitaal! Ik heb ook meer inzicht in de vorderingen van de leerlingen tijdens de les.

Juf Sara, VBS Don Bosco, Groot-Bijgaarden

Reken Maar! Basis digitaal is werkelijk een andere manier van lesgeven. De leerlingen en de leerkracht krijgen onmiddellijke feedback. Bovendien hebben zowel de leerkracht als de leerling ten allen tijde zicht op de groei van de leerling. Alle leerlingen hebben succeservaringen aangezien de oefeningen zich aanpassen aan hun niveau, maar tegelijkertijd worden ook alle leerlingen uitgedaagd aangezien het systeem hun niveau telkens dat stapje verder tilt. Een mooie balans tussen succeservaringen en uitdagingen wordt op die manier bereikt.

Juf Nathalie, Sint Paulus Harelbeke

Het is een heel leuke manier van werken zowel voor leerlingen als voor de leerkracht. De leerlingen werken zelfstandig, moeten bijna nooit wachten op de anderen en zijn ze klaar krijgen ze gedifferentieerde oefeningen op maat. De leerlingen kijken nu uit naar de lessen wiskunde omdat er zo veel afwisseling inzit.

Juf Laura, dorpsschool Kester

Ontdek het onderwijs van de toekomst op onze van in dagen